Σας καλοσωρίζουμε στην καινούργια ιστοσελίδα του μαθηματικού ΜΙΛΤΟΥ ΚΑΛΑΜΠΟΚΑ.
Ο Μιλτιάδης Καλαμπόκας M. Sc, διδάσκων στα εκπαιδευτήρια ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ ΖΗΡΙΔΗ και με 28 ετών εμπειρία, παραθέτει το άρθρο του ώστε με την κατάλληλη ψυχολογική κια παιδαγωγική προσέγγιση του μαθητή, ο καθηγητής να προσφέρει υπηρεσίες με στόχο την ολοκληρωμένη κάλυψη των αναγκών του μαθητή, δημιουργώντας εξατομικευμένα προγράμματα που αφορούν την προετοιμασία, τη βοήθεια και την επιτυχία του κάθε μαθητή ξεχωριστά.
Διαβάζοντας το κάτωθι άρθρο, θα δείτε τη βασική διαφορά που υπάρχει ανάμεσα σε έναν επιστήμονα και σε έναν επιστήμονα παιδαγωγό. Επιπλέον ενημέρωση και πληροφόρηση μέσω τηλεφώνου και email:
Με εκτίμηση
Μαθηματικός M. Sc
ΚΑΛΑΜΠΟΚΑΣ ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ
Και όμως τώρα θα το λύσω...
Όταν ο μαθητής φθάσει στο σημείο και αναφωνήσει αυτό, απευθυνόμενος στον εαυτό του και μετά στον δάσκαλό του, τότε η μάχη της μάθησης έχει κριθεί. Το αποτέλεσμα είναι νικηφόρο.
Πώς θα φθάσει όμως εκεί; Ποιοί είναι οι παράγοντες που θα διαδραματίσουν τον καθοριστικό ρόλο; Ο μαθητής δε μπορεί να θεωρείται απλός υποδοχέας γνώσης που τροφοδοτείται πνευματικά με μια στείρα και μηχανική διαδικασία παροχής πληροφοριών. Το φλέγον, κρίσιμο και ακανθώδες θέμα είναι το πώς θα μεταλαμπαδευθεί η γνώση στον μαθητή.
Πολλές φορές ανακύπτει το πρόβλημα να υπάρχει ένας εκπαιδευτικός που είναι άρτιος γνωστικά και επιστημονικά ως προς το αντικείμενό του. Απέναντί του βρίσκεται ένας μαθητής με οξεία αντίληψη και διάθεση για μάθηση. Όμως το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα δεν είναι το επιθυμητό. Γιατί άραγε;
Ο σύγχρονος δάσκαλος οφείλει να είναι επαρκής σε δύο βασικές επιστημονικές ιδιότητες, εκείνη του κατόχου της γνώσης αλλά και εκείνη του παιδαγωγού. Η δεύτερη είναι εξαιρετικά σοβαρή και κρίσιμη. Η γνωστική κατάρτιση χωρίς την παιδαγωγική γνώση και επομένως την ορθή καθοδήγηση και κατάλληλη διαχείριση του μαθητή, αποδεικνύεται ανεπαρκής και τελικά ατελέσφορη.
Ο μαθητής καθ'όλη τη διάρκεια της μαθητικής του ζωής, εκτός του να αποθηκεύει γνώσεις, πρέπει να μάθει να μαθαίνει. Αυτή η επίπονη αλλά ωραία διαδικασία, που για τον δάσκαλο, ο οποίος απολαμβάνει το έργο του, έχει τα χαρακτηριστκά μυσταγωγίας, είναι το κλειδί για να κατορθώσει ο μαθητής να χειρίζεται την παρεχόμενη γνώση, ώστε να μπορούμε να πούμε πως τελικά την κατέκτησε.
Ας μην ξεχνάμε πως ο μαθητής μέσα στο σχολικό και κοινωνικό περιβάλλον, εντασσόμενος σε ομάδα ή ομάδες, προσπαθεί να κοινωνικοποιηθεί και να αναδείξει την προσωπικότητά του. Αυτό είναι απολύτως φυσιολογικό και επιβεβλημένο. Η προσπάθειά του όμως αυτή κάποιες φορές είναι ανεπιτυχής με αρνητικά αποτελέσματα στη δόμηση της προσωπικότητάς του. Μια πιθανή αρνητική εξέλιξη σε αυτή την περίπτωση είναι η μείωση του βαθμού της αυτοπεποίθησής του. Εκεί λοιπόν χρειάζεται τη σωστή υποστήριξη τόσο απο τους γονείς όσο και απο τους δασκάλους του. Η παράκαμψη ή αγνόηση του προβλήματος, μπορεί να αποβεί καταστροφική για την ορθή και συγκροτημένη ψυχοσωματική του ανάπτυξη με άμεσα αποτελέσματα στην επίδοσή του.
Η εμπειρία μου επί 28 χρόνια στη σχολική τάξη αλλά και επιστημονικές μελέτες, έχουν αποδείξει οτι κανένας μαθητής δεν μαθαίνει με τον ίδιο τρόπο. Το μεγάλο στοίχημα για τον ευσυνείδητο δάσκαλο είναι να ανιχνεύσει με ακρίβεια τον τρόπο που μαθαίνει κάθε μαθητής του. Είναι μια επίπονη διαδικασία, της οποίας η μη έγκαιρη και επιτυχής έκβαση θα καταστήσει το έργο του δασκάλου δύσκολο και αμφιβόλου αποτελέσματος. Η επιτυχής όμως έκβασή της έχει θεαματικά αποτελέσματα.
Πολλές φορές αισθάνομαι συγκίνηση, όταν βλέπω τη λάμψη στο πρόσωπο των μαθητών. Με ένα ξεχωριστό χαμόγελο χαράς, μου έχουν εκπέμψει το μήνυμα οτι κατάλαβαν. Εκείνο που μου λένε στη συνέχεια είναι: και όμως τώρα θα το λύσω! και το λύνουν!
Μιλτιάδης Καλαμπόκας
Μαθηματικός M.Sc
Διδάσκων στα εκπαιδευτήρια Νέα Γενιά Ζηρίδη
Προετοιμασία:
Μαθητών Γυμνασίου
Μαθητών Λυκείου
Φοιτητών
Γυμνάσιο
Μαθηματικά
Φυσική
Χημεία
Λύκειο
Προετοιμασία μαθητών για τις Πανελλαδικές εξετάσεις
ΕΠΑΛ
ΙΒ
Πανεπιστημιακά
Τριμελή Groups
Ιδιαίτερα μαθήματα
Πολυετής ενασχόληση στην εκπαίδευση και την προετοιμασία των μαθητών για τις εξετάσεις.
Διάγνωση του γνωστικού επιπέδου και των γνωστικών ελλειμμάτων προηγούμενων ετών.
Καταγραφή των μαθησιακών στόχων.
Ψυχολογική και Παιδαγωγική υποστήριξη υψηλού επιπέδου.
Διαρκής και εμπεριστατωμένη ενημέρωση.
Προσαρμογή του μαθήματος στον τρόπο που μαθαίνει ο μαθητής.
Σύγχρονες διδακτικές μέθοδου με τον μαθητή να εργάζεται καθοδηγούμενος.